Tilbage til hovedside

1 ørred.

1 hornfisk

torsk

Nu har jeg de sidste par måneder spildt en masse fisketid med at få sat min jolle i stand, men nu kom jeg endelig afsted.

Johan og jeg tog ud fra Nørrekås ved 18-tiden. Det var ca. 2o grader, solen skinnede og det var havblik.

Vi lagde ud med at fiske lidt torsk. Først ud for den sydlige mole ved indsejlingen til Rønne, og derefter lidt længere mod syd, ud for Galløkken. Vi drev langsomt mod syd, indtil vi næsten var ved kosten ud for Fredensborg. På det stræk fik vi en spand torsk. De var op til lidt over et par kilo.

Da vi nærmede os Fredensborgkosten hen imod kl. 20, bestemte vi os for at blinke ind mod kysten, for at fange nogen ørreder og hornfisk. Jeg satte en to-delt wobler på der lignede en tobis. Knapt var vi kommet i gang, før jeg fik et kæmpe hug. Ret hurtigt viste fisken sig i overfladen bag båden, en kæmpe ørred var det. Den gav sig god tid til at svømme rundt om båden, og tog lange udløb hver gang jeg fik den i nærheden af båden. Til sidst var den tømt for kræfter, og jeg nettede en fuldfed overspringer på 6,5 kg og 78 cm.

Vi blinkede videre ind mod Fredensborg. Inde på lavt vand begyndte hornfiskene at hugge, og ud for bugten fik jeg en hornfisk.