Tilbage til hovedside

10-02-2001.

Salene.

Kl. 15.00 - 17.15

Vind ingen/svag ØNØ. 2 grader. Sol. Normal vandstand.

1 ørred mistet kl. 16.30. Rød/sort blink.

1 ørred kl. 17.00. Rød/sort blink.

Vandet i Salene var helt blankt, og så kom der gamle dønninger ind. Jeg startede neden for Salenevej, hvor jeg gik så langt ud på skærene man nu kan i sådan nogen dønninger, og fiskede lidt der uden at mærke noget.

Så ville jeg prøve en af mine favoritter, Den flækkede, skærene i den nordlige ende af Salene. Men heller ikke her mærkede jeg noget.

Så gik jeg tilbage til skærene ud for Salenevej, der har jeg så ofte stødt på trækkende blankfisk her ved aftenstid. Jeg stillede mig på skæret små hundrede meter nord for Bobbeå, og der gik ikke lang tid før jeg fik hug. Lige på skærkanten, lige før brændningen, fik jeg hug på noget der sprællede som en lille blankfisk, men jeg mistede den desværre igen.

Snart efter fik jeg dog bid igen. Denne gang halvt ude i kastet, og det lykkedes mig at lande en fin lille blankfisk på 45 cm. Jeg prøvede et par kast mere, men der var ikke mere til mig.